29 stycznia 2023
Pełne zanurzenie, czyli wyprawa badawcza w głąb oceanu | VR w edukacji
scenariusze

Bajecznie kolorowe oceaniczne ekosystemy – choć fascynujące – większości z nas wydają się bardzo odległe i tajemnicze. Z tego powodu często nie uświadamiamy sobie, jak wielkim zagrożeniem okazują się dla nich zmiany klimatyczne i trudno nam zaangażować się w jakiekolwiek działania związane z ich ochroną. Podczas tych zajęć poznacie nieco lepiej kilku mieszkańców oceanicznej toni i będziecie mieć okazję (całkiem dosłownie) przyjrzeć im się bliżej.
Scenariusz przeznaczony dla osób w wieku 13 +
Czas trwania: 60-80 minut
Uczestnik/uczestniczka:
- zna możliwości technologii VR w kontekście edukacyjnym i rozrywkowym,
- potrafi wymienić nazwy kilku gatunków fauny ocanicznej i krótko o nich opowiedzieć,
- potrafi wyszukiwać potrzebne informacje w sieci,
- umie wykonać prostą grafikę informacyjną,
- pracuje w grupie rówieśniczej, integruje się z innymi członkami i członkiniami grupy,
- rozwija poczucie przynależności do lokalnej społeczności.
Autorka scenariusza:
Katarzyna Lipska – absolwentka filologii polskiej KUL oraz Akademii Cyfrowych Kompetencji Fundacji „5Medium”, z którą jest związana do dziś. Copywriterka, animatorka i koordynatorka zajęć komputerowych dla seniorów oraz kreatywnych warsztatów międzypokoleniowych z wykorzystaniem nowych technologii. W Pracowniach Orange pojawia się od 2018 roku – realizowała m.in. ścieżki Jeden dzień z życia, E-kuchnia, Palcem po mapie, Apkowy Przybornik czy Tutoriale zero waste. Prowadzi też zajęcia z języka polskiego jako obcego.
Tekst: Katarzyna Lipska
Koordynacja: Magdalena Łasisz
Korekta: Anna Hawryluk
Grafika i skład: Anna Wuls
Scenariusz dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0
Scenariusz powstał w ramach projektu „Edukacyjny wymiar VR w Pracowniach Orange” we współpracy z Fundacją Orange.
Projekt realizowany w ramach międzynarodowej inicjatywy Orange Digital Center.