27 lutego 2025
Library games – scenariusz
scenariusze

Moi drodzy, do stworzenia niniejszego scenariusza zainspirowali mnie młodzi ludzie, którzy przychodzą do biblioteki/pracowni. Scenariusz zawiera zmodyfikowane zabawy, które można przeprowadzić w pomieszczeniu. Ja nie mogę doczekać się cieplejszych dni, kiedy będzie można zmodyfikować scenariusz i przeprowadzić te zabawy na wolnym powietrzu. Powiem tylko, bawiliśmy się SUPER.
Library GAMES (scenariusz spotkania)
- Czas gry – 2,5 godziny
- Omówienie reguł i zasady gry
- Lider (ubranie czarne) prowadzi grę
- Strażnik (ubranie czerwone) pilnuje porządku i zasad
- Na początku gracze (ubrani na zielono) losują numery startowe – przyklejają do bluzek
- Jedno upomnienie -> następne już karne krzesło (za niesubordynacje i nieporządek)
- Przed każdą z gier, możliwość losowania przez kolejnych graczy jednego numeru i eliminacja jednego gracza z najbliższej gry (dowolność w decyzji)
- Ddakji
Każdy gracz ma swój własny, papierowy kwadrat (ddakji), który jest złożony z kartonu lub kilku warstw papieru.
Celem gry jest uderzenie swoim ddakji w leżący na ziemi ddakji przeciwnika w taki sposób, aby go odwrócić na drugą stronę.
Jeśli graczowi uda się przewrócić ddakji przeciwnika, wygrywa.
(gracze rzucaja do skutku)
- Szklany most
Na podłodze znajdują się pary z cytatami z książek – 1 poprawne, 1 błędna.
Uczestnicy muszą przejść przez ścieżkę, wybierając poprawne cytaty ( ewent. podając tytuł książki, z której pochodzą).
- Dalgona (Cukrowy plaster miodu)
Gracze muszą wyciąć równo określony kształt z papieru nożyczkami.
ustawiają się w 4 rzędach – losują kształty -wydrukować kształty (parasol, gwiazda, koło, trójkąt) – na telewizorze odpalić stoper)
- Wojna w klasy
Wersja gry w klasy, ale z pytaniami książkowymi.
Na polach znajdują się kategoria (np. tytuł „Bajki”, tytuł filmu lub serialu w którym bohaterem jest zwierzę, superbohater).
Uczestnicy skaczą na odpowiednie pola i muszą podać prawidłową odpowiedź.
- Czerwone, zielone (Red Light, Green Light) inaczej baba jaga
Prowadzący staje na końcu pomieszczenia.
Gdy mówi „zielone światło”, uczestnicy mogą iść do przodu z książką na głowie.
Gdy mówi „czerwone światło” wszyscy muszą się zatrzymać.
Kto się poruszy po komendzie „czerwone światło”lub spadnie im książka odpada z tej gry.
Celem jest dotarcie do prowadzącego i zdobycie punktu.
- Gra w kulki (Guseulchigi)
Każdy dobiera się w pary i musi wygrać wszystkie kulki przeciwnika w wybrany przez siebie sposób. Wygrywa ten, kto jako pierwszy zdobędzie wszystkie kulki w swojej parze.
(każdy uczestnik ma 10 kulek)
- Mingle (karuzela)
Uczestnicy tańczą, a na sygnał tworzą grupy o określonej liczbie osób. Ci, którzy nie zdążyli dołączyć do grupy, zostają wyeliminowani z gry.
Określoną liczbę wypowiada prowadzący. Utworzone grupy mają złapać się za ręce i unieść je w górę.
- Rzut do celu
Uczestnicy mają 6 rzutów. Muszą zdobyć co najmniej 70 pkt.
- Gra w krzesełka
Liczba krzesełek o jedno mniej niż uczestników. Kiedy kończy się muzyka, zawodnicy siadają na krzesełkach. Po każdej turze odrzucamy jedno krzesełko.
- Finałowy pięciobój na czas
ddakji, rzucenie do obręczy, gra w gumę, gonggi (w polsce znane jako hacele), odbicie zośki trzy razy
(jeżeli po 9 zabawach jest remis, można wyłonić zwycięzcę dodatkowymi grami).
Gonggi
Zasady gry w gonggi:
Przygotowanie: Do gry potrzebne jest pięć małych kamyków lub specjalnych plastikowych kostek.
Etap 1: Gracz rozrzuca wszystkie pięć kamyków na płaskiej powierzchni. Następnie podnosi jeden kamyk, podrzuca go w górę, a w tym czasie zbiera jeden z pozostałych kamyków leżących na ziemi, po czym łapie podrzucony kamyk. Czynność powtarza się dla każdego kamyka.
Etap 2: Podobnie jak w etapie 1, ale gracz zbiera po dwa kamyki jednocześnie.
Etap 3: Gracz musi zebrać trzy kamyki naraz, a następnie jeden pozostały.
Etap 4: Gracz podrzuca jeden kamyk, zbiera wszystkie pozostałe cztery z ziemi i łapie podrzucony kamyk przed jego upadkiem.
Etap 5 (opcjonalny): Gracz podrzuca wszystkie pięć kamyków i stara się złapać jak najwięcej z nich grzbietem dłoni. Następnie podrzuca je z grzbietu dłoni i łapie w tradycyjny sposób. Liczba złapanych kamyków może decydować o punktacji.
X