Wszystkie materiały edukacyjne

2025-01-31

„Zbuduj swój sukces z LEGO Spike Prime”

scenariusze

robot z klocków lego

SCENARIUSZ LEKCJI Z WYKORZYSTANIEM LEGO SPIKE PRIME

Temat lekcji: „Zbuduj swój sukces z LEGO Spike Prime”
Czas trwania: 2,5 godziny
Liczba uczestników: 10 osób (w wieku 11-14 lat)
Liczba zestawów LEGO Spike Prime: 3
Wymagania techniczne: laptopy, tablety, aplikacja LEGO Spike Prime, dostęp do internetu, projektor lub ekran do wyświetlenia filmu

Cele lekcji

Ogólne:

  • Zapoznanie uczniów z historią LEGO i jej drogą do sukcesu.
  • Uświadomienie, jak rozwijać swoje umiejętności poprzez kreatywne budowanie i programowanie.
  • Kształcenie umiejętności pracy w grupie i samodzielnego rozwiązywania problemów.

Szczegółowe:

  • Poznanie historii LEGO poprzez materiał wideo.
  • Praca z aplikacją LEGO Spike Prime oraz rozwiązywanie podstawowych zadań.
  • Samodzielne wybieranie i realizowanie wyzwań budowlano-programistycznych.
  • Rozwijanie kompetencji XXI wieku: myślenia krytycznego, współpracy i eksperymentowania.

Przebieg zajęć

I. Wprowadzenie (30 minut)

  1. Powitanie uczestników.
  2. Krótka dyskusja:
    • Czym dla was są klocki LEGO?
    • Jakie macie z nimi doświadczenia?
    • Czy uważacie, że LEGO może pomagać w nauce i rozwoju?
  3. Wyświetlenie filmu o historii LEGO (10 minut):
  4. Krótka prezentacja o LEGO Spike Prime (5 minut):
    • Czym jest LEGO Spike Prime i jak może nam pomóc w nauce?
    • Jakie możliwości daje programowanie w LEGO?

II. Praktyczna część warsztatowa (120 minut)

  1. Podstawowe zadania z aplikacji LEGO Spike Prime (30 minut):
    • Każdy uczeń indywidualnie przechodzi przez pierwsze kroki w aplikacji, ucząc się obsługi zestawu.
    • Proste zadania, jak sterowanie silnikiem i czujnikami.
  2. Podział na grupy (10 minut):
  3. Samodzielne budowanie i programowanie (80 minut):
    • Każda grupa pracuje nad swoim projektem zgodnie z wybraną instrukcją.
    • Nauczyciel nie prowadzi programowania, ale obserwuje i wspiera uczniów w pracy zespołowej oraz analizie problemów.
    • W razie potrzeby uczniowie mogą wymieniać się rolami (np. konstruktor, operator aplikacji, tester).

III. Podsumowanie i refleksja (30 minut)

  1. Prezentacja projektów:
    • Każda grupa przedstawia, co zbudowała, jak działa ich model i jakie napotkała wyzwania.
  2. Dyskusja:
    • Czego się nauczyliście dzięki tej lekcji?
    • Co byście zmienili w swoim procesie budowy i programowania?
    • Jakie inne rzeczy chcielibyście stworzyć w przyszłości?
  3. Podsumowanie kluczowych wartości:
    • Współpraca i podział zadań.
    • Znaczenie błędów i iteracyjnego podejścia do problemów.
    • Jak można wykorzystać umiejętności zdobyte podczas pracy z LEGO w przyszłych zawodach?
  4. Zakończenie zajęć i podziękowanie za udział.

 

Prezentacja w Canvie do edycji