Aktualności

2024-10-05

Język reklamy, czyli o manipulacji językowej

aktualności

grupa nastolatków siedzi przy stole na których leżą arkusze papieru i mazaki, dwie osoby coś piszą

4 października, Pracownia Orange w Morągu miała przyjemność gościć dwie klasy z Zespołu Szkół Licealnych w Morągu na warsztatach “Język reklamy, czyli o manipulacji językowej”, które przeprowadziła Marysia Doroszczak z Wydziału Filologii Polskiej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie.
Na początku spotkania uczniowie odpowiedzieli na pytanie, czym jest język i do czego służą komunikacja oraz reklama. Prowadząca przedstawiła najczęstsze techniki manipulacyjne stosowane w marketingu na podstawie reklam znanych marek oraz popularnych w mediach społecznościowych influencerów. Następnie uczniowie poznali także przykłady firm prowadzących otwartą i szczerą promocję swoich usług i produktów, opartą na szacunku do klienta.
W części warsztatowej, pracując w grupach, młodzież stworzyła własną koncepcję wybranego produktu lub usługi oraz zaprezentowała ją, korzystając z poznanych wcześniej metod manipulacji w marketingu. Zadaniem reszty grupy było wyszczególnienie technik zastosowanych przez kolegów i koleżanki z klasy.