Wszystkie materiały edukacyjne

2024-04-11

Na tropie Mona Lisy – VR

scenariusze

Osoba malująca na kartce.

Temat zajęć: Na tropie Mona Lisy.
Zajęcia skierowane są dla dzieci z  klas 4-7
Czas trwania 60 min.

Cel ogólny:

  • Wprowadzenie do świata wirtualnego i poznanie sztuki.

Cele szczegółowe:

  • poznanie nowego narzędzia pracy – gogli VR,
  • uzyskanie nowych umiejętności z zakresu technologii,
  • urozmaicenie zajęć poprzez gogle VR,
  • aktywizacja dzieci,
  • nauka poprzez zabawę,
  • łączenie tradycyjnych form edukacyjnych z nową technologią,

Materiały dydaktyczne:

  • gogle VR,
  • kolorowe kartki,
  • pisaki, kredki
  • komputer,
  • książki o sztuce

Przebieg zajęć:

  1. Przywitanie uczestników. Przeprowadzenie krótkiego wywiadu z dziećmi (czy mają chorobę lokomocyjną, czy korzystali już kiedyś z gogli, czy mają już jakieś doświadczenia z wirtualną rzeczywistością).
  2.  Poznanie gogli przy aplikacji o wirtualnym świecie od samouczka „Oculus First Steps for Quest 2”.
  3.  Działamy przy pomocy gogli. Dzieci malują obraz Mona Lisy w wirtualnym świecie. Możemy podglądać ich działania na udostępnionym ekranie. Cały czas asystujemy i pomagamy, gdy zachodzi taka potrzeba.
  4. Po wykonaniu zadania, sprawdzamy jak dzieci poradziły sobie z ćwiczeniem.  Udostępniamy uczestnikom obrazy kolegów.
  5. Następnie zapraszamy dzieci do stolika z materiałami plastycznymi i przygotowanymi wcześniej książkami z dziedziny sztuki.
  6. Uczestnicy mają za zadanie przygotować krótką mapę  informacji o autorze i samym obrazie. Następnie dzieci muszą odtworzyć obraz, który tworzyli w wirtualnym  świecie na kartce papieru.
  7.  Po skończonych pracach następuje dyskusja i zebranie informacji oraz prezentacja powstałych prac.
  8. Podsumowanie zajęć ( wskazanie iż VR są bardzo dobrym narzędziem edukacyjnym, który pozwala przyswajać wiedzę przy dobrej zabawie).