2024-04-11
Na tropie Mona Lisy – VR
scenariusze
Temat zajęć: Na tropie Mona Lisy.
Zajęcia skierowane są dla dzieci z klas 4-7
Czas trwania 60 min.
Cel ogólny:
- Wprowadzenie do świata wirtualnego i poznanie sztuki.
Cele szczegółowe:
- poznanie nowego narzędzia pracy – gogli VR,
- uzyskanie nowych umiejętności z zakresu technologii,
- urozmaicenie zajęć poprzez gogle VR,
- aktywizacja dzieci,
- nauka poprzez zabawę,
- łączenie tradycyjnych form edukacyjnych z nową technologią,
Materiały dydaktyczne:
- gogle VR,
- kolorowe kartki,
- pisaki, kredki
- komputer,
- książki o sztuce
Przebieg zajęć:
- Przywitanie uczestników. Przeprowadzenie krótkiego wywiadu z dziećmi (czy mają chorobę lokomocyjną, czy korzystali już kiedyś z gogli, czy mają już jakieś doświadczenia z wirtualną rzeczywistością).
- Poznanie gogli przy aplikacji o wirtualnym świecie od samouczka „Oculus First Steps for Quest 2”.
- Działamy przy pomocy gogli. Dzieci malują obraz Mona Lisy w wirtualnym świecie. Możemy podglądać ich działania na udostępnionym ekranie. Cały czas asystujemy i pomagamy, gdy zachodzi taka potrzeba.
- Po wykonaniu zadania, sprawdzamy jak dzieci poradziły sobie z ćwiczeniem. Udostępniamy uczestnikom obrazy kolegów.
- Następnie zapraszamy dzieci do stolika z materiałami plastycznymi i przygotowanymi wcześniej książkami z dziedziny sztuki.
- Uczestnicy mają za zadanie przygotować krótką mapę informacji o autorze i samym obrazie. Następnie dzieci muszą odtworzyć obraz, który tworzyli w wirtualnym świecie na kartce papieru.
- Po skończonych pracach następuje dyskusja i zebranie informacji oraz prezentacja powstałych prac.
- Podsumowanie zajęć ( wskazanie iż VR są bardzo dobrym narzędziem edukacyjnym, który pozwala przyswajać wiedzę przy dobrej zabawie).
X