zamknij

Miniescaperoom

0

Ostatnimi czasy grupa zakończyła kolejny etap projektu „Escaperoom- rum tum tum” programu „Równać Szanse” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży. Zadaniem uczestników było przygotowanie małego, próbnego escaperoomu. Etap okazał się trudniejszy niż podejrzewaliśmy, dlatego zakończenie go potrwało więcej niż podejrzewaliśmy. Wydawało nam się, że na zrobienie „miniescaperoomu” wystarczą nam dwa spotkania. Jednak potrzebowaliśmy   aż siedmiu dni na skończenie pokoju. Zebrania odbywały się raz/dwa razy w tygodniu, które trwały około trzy godziny.

Poprzednim etapem były plany escaperoomów. Jednak młodzież zadecydowała o ich zmienieniu. Grupy zostały połączone ze względu na problemy związane z pomieszczeniem w którym miała znajdować się gra. Wcześniej miniescaperoomy miały znajdować się na sali widowiskowej Gubińskiego Domu Kultury. Jednak na sali widowiskowej często odbywają się zebrania innych grup udzielających się w Gubińskim Domu Kultury. Znależliśmy za to tak zwane „zaplecze” gdzie mogliśmy przebywać w każdym momencie bez konieczności dogadywania się z innymi grupami.

 

Połączyliśmy dwa scenariusze, żeby pomysły każdej grupy zostały wykorzystane. Musieliśmy poświecić dwa spotkania na stworzenie scenariusza który zawierałby fragmenty planów stworzonych wcześniej. Scenariusz był ciągle zmieniany i wzbogacany o nowe elementy. 

 

Dużym problemem okazało się również zebranie rekwizytów. Klimat pokoju miał dotyczyć badań w czasach pónego XVIII wieku. Niektóre rekwizyty uczestnicy zamówili przez internet. Spora część rzeczy została zapożyczona od dziadków.

 

Kiedy skończyliśmy przygotowywania zaprosiliśmy pracowników domu kultury do naszego escaperoomu. Osoby przechodzące grę wyraziły swoją subiektywną opinię i dały wskazówki co młodzież może jeszcze zmienić. W ten sposób w następnym etapie będą mogli poprawić swoje błędy. Sami uczestnicy są bardzo zadowoleni ze swojej pracy i bardzo podobają im się efekty. Najchętniej sami przeszliby Escaperoom od początku do końca bez znajomości zagadek. Jednak tworzenie dla kogoś i patrzenie jaką „frajdę” sprawia gra, która się dla kogoś stworzyło to największa przyjemność.

 

Uczestnicy nabyli się wiele umiejętności logistycznych poprzez konieczność zorganizowania mebli i rekwizytów. Wykorzystali zdolności których nabyli podczas zajęć z tworzenia scenariusza/kreatywnego pisania. Doskonalili również swoje umiejętności planowania i organizacji. Młodzi ludzie mogli się sprawdzić przed zaczęciem tworzenia docelowego escaperoomu, za który zabiorą się już za niedługo. 

 

 

Skontaktuj się z autorem