zamknij

Projekt Kodujemy po angielsku z Dashem i Dotem zakończony. Zabawa z robotami trwa nadal.

0

Podczas ferii zimowych (13 do 25 stycznia) w Pracowni Orange odbywały się zajęcia z robotami Dashem, Dotem i Cue. Grant w wysokości 3 tys. pozwolił na zakup Robotów Dash i Dot z akcesoriami takimi jak cymbałki, wyrzutnia piłeczek, spychacz, uchwyt do holowania, uszy i ogonek króliczka oraz łączniki do klocków lego oraz robota Cue z łącznikami do klocków lego. Zakupione zostały także materiały plastyczne do sporządzania wydruków potrzebnych do przeprowadzania ćwiczeń oraz wykonania akcesoriów na matę ćwiczeń.
       W grudniu odbywały się zajęcia pokazowe z Dashem i Dotem zachęcające do udziału w warsztatach projektowych w których uczestniczyło ok. 60 dzieci. Od połowy grudnia prowadzone były zapisy na warsztaty.
       W zajęciach Kodujemy po angielsku uczestniczyło 11 dzieci, które przez kolejnych 9 dni ferii poznawały Dasha, Dota i Cue. Uczestnicy warsztatów nauczyli się programować ruchy robota, zmiany kolorów diod w oku i na bokach robotów, dodawać dźwięki wydawane przez roboty i nagrywać własne wypowiedzi, a następnie odtwarzać je. Na cymbałkach odtwarzali gotowe melodie oraz nauczyli się programować własne m.in. kolędę Lulajże Jezuniu i marsz imperium z Gwiezdnych Wojen. Z klocków lego budowali czapki dla robotów i platformy do holowania. W aplikacji Blockly zaprogramowali wyrzutnię piłeczek i strzelali do celu ustalając odległości i szybkość strzelania. Sterowali Dashem poprzez ruchy Dota np. podrzucając Dota, turlając nim, potrząsając.
     Podczas zajęć uczestnicy mieli także możliwość programowania robotów Photon i Lofi Robotów, znajdowali podobieństwa i różnice w ich kodowaniu i sprawdzali które roboty są szybsze i zwrotniejsze. Poznali także  robota Scottiego z interaktywnej gry do programowania Scottie Go, którego programowanie było doskonałym wstępem do aplikacji Blockly (Dash) i Block (Photon).
     Na Klubowe zajęcia z kodowania zapraszamy podobnie jak w roku ubiegłym w środy  i w piątki.

Skontaktuj się z autorem