zamknij

Dobre Praktyki - zwyci臋skie Pracownie

0

Tak! Nowy konkurs na Dobre Praktyki zosta艂 rozstrzygni臋ty! 馃弳馃弳馃弳聽Wiadomo ju偶, kt贸re Pracownie wygra艂y jego dwie pierwsze ods艂ony, a kt贸re otrzyma艂y wyr贸偶nienie. Pami臋tajmy, 偶e w ka偶dej Pracowni dzieje si臋 co艣 niezwyk艂ego i wartego uwagi, dlatego bardzo Was zach臋cam do czytania wpis贸w innych os贸b. Konkurs ma dodatkowo nagradza膰 Was za to, co ju偶 robicie. Zwyci臋skie Pracownie wygrywaj膮 280 punkt贸w, a wyr贸偶nione 200 (punkty s膮 przyznawane "r臋cznie). Punkty mo偶na wymieni膰 na nagrody!

Od kwietnia 2019 roku, co miesi膮c dzia艂ania trzech Pracowni otrzymuj膮 tytu艂 Dobrej Praktyki, a dwa wyr贸偶nienie. Dzia艂anie z tym tytu艂em mo偶na spokojnie realizowa膰 we wszystkich Pracowniach i cyfrowych miejscach. Przy rozstrzyganiu konkursu wa偶ne by艂y nast臋puj膮ce kryteria:

  • w艂膮czenie spo艂eczno艣ci lokalnej w dzia艂anie;

  • wykorzystanie nowych technologii do realizacji/w trakcie dzia艂ania;

  • rezultaty dzia艂a艅;

  • dopasowanie dzia艂a艅 do potrzeb spo艂eczno艣ci lokalnej;

  • trudno艣膰 podejmowanego dzia艂ania w odniesieniu do Pracowni.聽

Zwyci臋zcy VI konkursu聽(kolejno艣膰 przypadkowa):

馃Ko艂oVI konkurs bez w膮tpienia nale偶y do Pracowni w Kole. Zorganizowali wirtualne oprowadzenie po swojej wsi. Zrobili je specjalne dla os贸b z Terapii Zaj臋ciowej PSONI w Kole聽i Specjalnego O艣rodka Szkolno-Wychowawczego im. 艣w. Miko艂aja w Kole. Uczestnicy poznali r贸wnie偶 historie lokalnych bohater贸w.聽

馃Bulkowe聽聽za ponowne zara偶anie mi艂o艣ci膮 do programowania i nowych technologii. VII klasi艣ci poznali si臋 z microbitem i poznali nowy j臋zyk - pyton.聽

馃Chmielno聽za wprowadzenie Radnych w 艣wiat Internet贸w! Dzi臋ki temu zyskaj膮 wszyscy mieszka艅cy, poniewa偶 ich sprawy b臋d膮 za艂atwiane szybciej!

Wyr贸偶nienie otrzymuj膮(kolejno艣膰 przypadkowa):

Kozerki聽i聽艁a艅cut za 艣wietne warsztaty i zabawy z robotem Photon!

Zwyci臋zcy V konkursu聽(kolejno艣膰 przypadkowa):

馃Lgota Mokrzesz聽za ca艂onocne zako艅czenie wakacji. Aby uczci膰 ten czas, zorganizowali nocowank臋 pe艂n膮 ruchu, film贸w i pizzy.聽

馃Gubin聽za zrobienie kolejnej fantastycznej gry. Tym razem gry miejskiej, w kt贸rej wzi臋艂o udzia艂 40 os贸b. We藕mie na pewno wi臋cej, poniewa偶 zadania mo偶na odczyta膰 za pomoc膮 kod贸w QR, wi臋c ka偶dy w Gubinie mo偶e si臋 zaanga偶owa膰.聽

馃Wysokie Mazowieckie聽za pami臋tanie o bezpiecze艅stwie w sieci r贸wnie偶 podczas wakacji! Na edukacyjnym pikniki dzieci mog艂y pozna膰 histori臋 sieciak贸w, pos艂ucha膰 policjant贸w. A na koniec zmierzyli si臋 z misjami, aby utrwali膰 wiedz臋!

Wyr贸偶nienie otrzymuj膮(kolejno艣膰 przypadkowa):

Przededworze聽za wsp贸lne rysowanie poczt贸wki z wakacji, kt贸ra mia艂a przypomnie膰 wszystkim pi臋kne chwili z lipca i sierpnia.聽

Szczawneza zaj臋cia, na kt贸rych m艂odzie偶 nauczy艂a si臋 wykonywa膰 pi臋kne, drewniane pami膮tki przy u偶yciu wywo艂anych zdj臋膰.


Zwyci臋zcy IV konkursu聽(kolejno艣膰 przypadkowa):

馃Szczawne za wci膮gni臋cie w programowanie dw贸ch m艂odych, sta艂ych bywalc贸w, kt贸rzy stali si臋 nauczycielami! Przy pomocy Lofi Robota ucz膮 programowania koleg贸w i kole偶anki.

馃艁a艅cut za przeprowadzanie regularnych warsztat贸w w聽艢wietlicy Socjoterapeutycznej Caritas w 艁a艅cucie. Dzieci uczy艂y si臋 podstaw programowania, bawi膮c si臋 robotami np. Photonem i Cyber, a tak偶e przy pomocy gier takich, jak Scootie Go.聽

馃Chmielno聽za organizacj臋 cyfrowych warsztat贸w dla os贸b niedos艂ysz膮cych. W ten spos贸b przeciwdzia艂aj膮 cyfrowemu wykluczeniu, kt贸re jest coraz wi臋kszym problemem spo艂ecznym.聽

Wyr贸偶nienie otrzymuj膮(kolejno艣膰 przypadkowa):

Bulkowo za zwinne podej艣cie do realizowanych program贸w, kt贸re jest bardzo cenne w nowych technologiach. M艂odzi filmowcy przed nagraniem finalnej wersji filmu stworzyli jego prototyp i pokazali go odbiorcom.聽

Cieszan贸w za po艂膮czenie tradycyjnych zaj臋膰 o smokach w bajkach i legendach z nowymi technologiami. Uczestnicy nie tylko wys艂uchali historii, a r贸wnie偶 obejrzeli "potworka" dzi臋ki rozszerzonej rzeczywisto艣ci.聽

Zwyci臋zcy III konkursu聽(kolejno艣膰 przypadkowa):

馃Cieszan贸w za nietypowe po艂膮czenie znanej bajki z robotem do nauki programowania.

馃Kozerki聽za wykonanie wzorowej animacji poklatkowej, kt贸ra ma zach臋ca膰 do g艂osowania w konkursie.

馃Byt贸w za zorganizowanie wspania艂aych warsztat贸w dla m艂odzie偶y z robotem python.聽

Wyr贸偶nienie otrzymuj膮(kolejno艣膰 przypadkowa):

Ryczyw贸艂 za 艣wietny pomys艂 m艂odzie偶y polegaj膮cy na wykonaniu kola偶u i u艂o偶eniu do niego rymowanki.聽

Wysokie Mazowieckie za przygotowanie rewelacyjnego stoiska z nowymi technologiami.

Zwyci臋zcy II konkursu聽(kolejno艣膰 przypadkowa):

馃Ryczyw贸艂 za warsztaty o lokalnej spo艂eczno艣ci, na kt贸rych uczestnicy mogli pozna膰 historie swojej spo艂eczno艣ci i wyobra藕ni膮 wybiec w przysz艂o艣膰.

馃Olsztynek za warsztaty, na kt贸rych uczestnicy mogli nauczy膰 si臋 i wykona膰 w艂asne wizyt贸wki z wykorzystaniem darmowych narz臋dzi.

馃Bulkowo za do艂膮czenie do projektu Digital Youth i jego mistrzowsk膮 realizacj臋 z m艂odzie偶膮.

Wyr贸偶nienie otrzymuj膮(kolejno艣膰 przypadkowa):

Radzy艅 Podlski za wykorzystanie og贸lnopolskiej akcji do wci膮gni臋cia w czytanie kolejnych os贸b i pasowanie na czytelnika.聽

Kot贸rz Wielki za zorganizowanie wolontariatu i 艣wietne wprowadzenie wolontariuszy w now膮 rol臋.聽

Zwyci臋zcy I konkursu(kolejno艣膰 przypadkowa):

馃Kozerki聽聽za zebranie zdj臋膰 z wielu wydarze艅 w Pracowni, zrobieniu z tego chwili na refleksj臋 i podsumowanie dzia艂a艅. Warto doda膰, 偶e zdj臋cia ozdobi艂y Pracowni臋!聽

馃Byt贸w za realizacj臋 kolejnej ju偶 edycji Uniwersytetu Trzeciego Wieku. 50 student贸w b臋dzie mog艂o kszta艂ci膰 si臋 w 7 obszarach. 艁膮cznie planuj膮 a偶 48 spotka艅 i blisko 200 godzin wsp贸lnej nauki! Dzia艂anie na tak膮 skal臋 jest mo偶liwe dzi臋ki sponsorom, w tym wypadku organizacja prowadz膮ca Pracowni臋 pozyska艂a grant.

馃Gubin聽za prac臋 nad aplikacj臋 i zorganizowanie gry terenowej. Gra ma pe艂no znanych Wam element贸w - kod贸w QR, zabawne zadania do wykonania czy klimat dark fantasy. Apka jest jeszcze dopracowywana, ale ka偶dy b臋dzie m贸g艂 w ni膮 zagra膰!

Wyr贸偶nienie otrzymuj膮 (kolejno艣膰 przypadkowa):

Trzydnik Du偶y za zorganizowanie turnieju w Fif臋, co wprost 艂膮czy m艂odzie偶 i technologie. Troch臋 pomys艂owo艣ci i z grania robi si臋 lekcja wsp贸艂pracy, wsp贸艂zawodnictwa i czas przyjemnej integracji!聽

Przededworze za to, 偶e z pomys艂 na zrobienie drzewka ze zdj臋ciami wyszed艂 od wychowank贸w. Z pozoru bardzo prosta rzecz, jednak to najm艂odsi przej臋li za ni膮 odpowiedzialno艣膰, wi臋c dla nich to musia艂o by膰 du偶e wyzwanie!聽

Zobaczcie, co zrobili, pomy艣lcie czy nie chcieliby艣cie zrobi膰 podobnego dzia艂ania u siebie? A mo偶e, kt贸ra艣 z nagrodzonych Pracowni mia艂aby ochot臋 pom贸c stworzy膰 wyzwanie dla innych Pracowni, kt贸re b臋dzie nawi膮zywa艂o do tego, o czym mo偶emy przeczyta膰 w powy偶szych relacjach?

Brawa dla nagrodzonych Pracowni i brawa dla wszystkich Pracowni za ci臋偶k膮 prac臋. Kolejny konkurs ju偶 trwa! Dok艂adnie relacjonuj膮c dzia艂ania w jednym wpisie, zwi臋kszacie swoj膮 szans臋 na wygran膮 :)

Skontaktuj si臋 z autorem