zamknij

Kampania Fundacji Orange #jestnaswiecej

0

W bibliotece w Zajączkowie 28 marca gościliśmy klasę III gimnazjum, a w bibliotece w Rykoszynie klasę VII. Tematem naszych spotkań była kampania społeczna Fundacji Orange pod hasłem #jestnaswiecej, która zaprosiła młodzież do udziału w zajęciach. Rozmawialiśmy o hejcie, ustaliliśmy czym jest, jak na niego reagować w sieci i na czym polega konstruktywna krytyka. Młodzież na potrzeby ćwiczenia na karteczkach wypisała swoje pomysły, reakcje jakie może podjąć, gdy ich znajomy doświadcza hejtu w sieci. Wypisanych sposobów było wiele i dlatego ważne jest, by będąc świadkiem hejtu dać opór trzeba zareagować, pokazać swoją siłę, nie być obojętnym.                                                                                                       

Hasło #jestnaswiecej kojarzy się właśnie z siłą grupy, mocą, głosem większości. Kampania społeczna pokazuje, że kulturalni internauci stanowią większość i że warto uczyć młodych reagowania na hejt, by powstrzymać to zjawisko.  Jej symbolem jest jedna pomarańczowa sznurówka wpleciona w but w geście sprzeciwu wobec hejtu oraz solidarności z ofiarami negatywnych zjawisk w Internecie.

Aby zamanifestować swój sprzeciw wobec hejtu reagujcie na niego, możecie korzystać z hashatagu #jestnaswiecej, który powstał na potrzeby kampanii. Kiedy widzicie hejt, wpiszcie w komentarzu pod nim #jestnaswiecej. Pamiętajcie - jest Was więcej i razem możecie więcej! Pokażcie, że jesteście przeciw hejtowi w sieci!

 

 

Skontaktuj się z autorem